reklama

Na návšteve

Prišla som domov.  Vkĺznem mame do náručia a zamrnčím, že mám pocit stagnácie. Krpatiem. Nech ma teda vytiahne ešte kúsok za uši. Vraj - si už dospelá a zodpovedná za svoj život v plnej miere. Nezmenila sa. Stále rovnako pri zemi, aby ma tými ušami ťahala späť z oblakov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

„Navaríš večeru?"

„Neviem variť..."

„Čo ťa v tom meste učili..."

Povzdych. Stý raz vyslovená otázka - stále rovnaká odpoveď. Ľúbim ju.

Pritisnem sa bližšie a vraciam jej to. Že neviem, kde končia prsia a začína brucho.

Zarehoceme sa.

Rybník zamrzol. Tak, ako každý rok, znova uväznil všetky tie slzy, podvodné hriechy a stratené predmety. Tak, ako každý rok, nechal si moje korene.

Navštívim Starú Lásku. Starý zvyk. Chutí mi. Oženila sa, má tri deti a vyzerá šťastne. On aj ona. Dobrá Kamarátka so Starou Láskou. Aj ja chcem mať tri deti. A troch psov. A veľký minivan, aby som to všetko naložila a odviezla k mame na obed. Lebo tá bude žiť večne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte cesta za otcom. Aj on má tri deti. A nevyzerá šťastne. Možno len unavene. A nemôže ich odniesť mame na obed, lebo by ich vyrazila.

Rozprávame sa. Inak, ako s mamou. Bez smiechu. Myslím, že mu rozumiem.

Sestre nechám odkaz u susedy. Aj tak sa vidíme o týždeň na mojej oslave. Príde, prespí, prekecáme celú noc, ráno jej nafarbím vlasy a znova ju vyšlem do kraja, ktorý ja už vlastne nepoznám a on na mňa pomaly zabúda.

„Kedy prídeš znova?"

„Neviem, mami. Ozvem sa."

Pohladkám ju. Vráti mi to.

Díva sa na mňa ustarostene. Vlastne aj ja na ňu. Vidíme si dovnútra. Každá sama v tom svojom svete. Ona už - ja ešte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídem domov, napíšem krátku správu, že všetko je OK. Pod vankúš si strčím levanduľové vrecúško, čo mi dala do skrine. Zhasnem a znova sa vraciam späť. Starý zvyk. Chutí mi.

Marta Vitáriušová

Marta Vitáriušová

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dcéra narodená v ten istý deň ako Jack Kerouac,sestra,z veľkej časti stále veľké dieťa,Wendy svojho súkromného Petra Pana a snáď dobrá priateľka..."Cítim v sebe anjela a telom stále šokujem ho na duchu..." C. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu