reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Vitáriušová

Marta Vitáriušová

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dcéra narodená v ten istý deň ako Jack Kerouac,sestra,z veľkej časti stále veľké dieťa,Wendy svojho súkromného Petra Pana a snáď dobrá priateľka..."Cítim v sebe anjela a telom stále šokujem ho na duchu..." C. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Na návšteve

Marta Vitáriušová

Na návšteve

Prišla som domov.  Vkĺznem mame do náručia a zamrnčím, že mám pocit stagnácie. Krpatiem. Nech ma teda vytiahne ešte kúsok za uši. Vraj - si už dospelá a zodpovedná za svoj život v plnej miere. Nezmenila sa. Stále rovnako pri zemi, aby ma tými ušami ťahala späť z oblakov.

  • 17. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 271x
  • 3
Nepatrné nebezpečenstvo

Marta Vitáriušová

Nepatrné nebezpečenstvo

Nedávno sa mi na rodinnej oslave dostal do rúk tínedžerský časopis Kamarát. Okrem článkov o rôznych hudobných skupinách, o samých pekných trinásťročných chlapcoch, ktorí kvôli hudbe nemajú čas na dievčatá, ma zaujal článok, ktorý radil, ako mať na rande pekné ploché bruško.

  • 2. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 231x
  • 5
Cestou v autobuse (možno len slabá chvíľka...)

Marta Vitáriušová

Cestou v autobuse (možno len slabá chvíľka...)

Keď odchádzala na letisko, tvárila sa hrdinsky. Nechcela, aby ju ktokoľvek z rodiny odviezol. Ani pusu mi nedala. Ostala som tam sedieť na panelákových schodoch so smutnou mamou a s hrčou v hrdle.

  • 6. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 620x
Aspoň takto...

Marta Vitáriušová

Aspoň takto...

Chcem sa podeliť. Chcem to povedať celému svetu, aby všetci o tom vedeli... Až doteraz som si to možno úplne neuvedomovala. Písali sme si, rozprávala mi. Ale dnes som uvidela fotku. Stačila jedna, aby som pochopila. Moja sestra pred vyše mesiacom odišla do Kambodže. Cez Magnu. Ako detská lekárka. A ja jej týmto vzdávam hold. Aspoň takto. Tak ako všetkým, čo sú tam. Ja by som to nedokázala...

  • 3. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 431x
  • 3
Trochu o filme, asi viac o láske

Marta Vitáriušová

Trochu o filme, asi viac o láske

Zhruba pred rokom som stála pri jej hrobe. Áno, vnímala som písmená vryté do kameňa, vedela som, kto to je a prečo som na tom obrovskom cintoríne so zvláštnou atmosférou vyhľadala práve jej náhrobok. La Môme...

  • 3. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 647x
  • 1
reklama
Telefonát, ktorý ma rozosmial...

Marta Vitáriušová

Telefonát, ktorý ma rozosmial...

...alebo o čom je nezamestnanosť v BA?

  • 28. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 228x
  • 26
Paranoja alebo bujná fantázia ??

Marta Vitáriušová

Paranoja alebo bujná fantázia ??

Vždy si so záujmom prečítam ankety, kde sa celebrity spovedajú z toho, bez čoho nevyjdu z domu. Kľúče, mobil, Sisa Sklovská (ak si dobre spomínam) potrebuje aspoň balzám na pery, aby sa pri vynášaní smetí cítila komfortne. To ja, predtým ako zavriem dvere bytu...

  • 23. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 590x
  • 7
Klasický výťahový rozhovor

Marta Vitáriušová

Klasický výťahový rozhovor

Ako som sa stala podozrivou...

  • 4. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 558x
  • 8
"A ty mi pošli svoje modré oči"

Marta Vitáriušová

"A ty mi pošli svoje modré oči"

Malý týpek. Čierne krátke vlasy, bystré veľké oči s kráááásne dlhými mihalnicami a na čele jazvička. Malá Reginka z detského domova v Šamoríne.

  • 6. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 182x
  • 0
Ako sa moja mama s punkom zoznámila

Marta Vitáriušová

Ako sa moja mama s punkom zoznámila

Je ročník 58 a hudobná časť jej srdca kedysi patrila Karlovi Gottovi (ako sama hovorieva – odkedy má toľko detí s toľkými rôznymi ženami, prehodnotila svoj postoj aj k jeho spevu...). A tak pre ňu bola včerajšia relácia Pod lampou novým poznaním.

  • 3. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 164x
  • 9
reklama
Najlepší výhľad

Marta Vitáriušová

Najlepší výhľad

Je niečo po pol ôsmej a ja sa chystám na bus z DS do BA (moja už klasická trasa...). Teším sa - domov, na psa; teším sa, že zaviedli novú linku Turancar s trasou KN - DS - BA. Budem skôr doma.

  • 20. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 124x
  • 9
Malá pehavá detská trauma

Marta Vitáriušová

Malá pehavá detská trauma

Keď som bola malá, bála som sa, že tie drobné žlté škvrnky na lýtkach mojich nôh ma prezradia, že som sa v záhrade ocikala a že mi tam ostanú večne. Aj ostali, ale časom som zistila, že sú to pehy....

  • 13. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 829x
  • 1
Posledný júlový večer

Marta Vitáriušová

Posledný júlový večer

Otvorila som okno dokorán. Ľahla si na posteľ, napísala poslednú smsku pred spaním a zhasla svetlo. Teplý večerný vánok sa mi obtrel o nohy. Slastne som zavrela oči. Konečne tma. A ticho. Bez slov a zbytočných rečí. Len zvuky ulice.

  • 31. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 238x
  • 2
Detská logika

Marta Vitáriušová

Detská logika

Rozhovor dvoch malých krpcov:

  • 13. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 975x
  • 9
Recenzia pocitov...mojich vlastných

Marta Vitáriušová

Recenzia pocitov...mojich vlastných

Dnes večer som si po dlhom čase nútenej abstinencie naordinovala kultúrny večer v kine. Po dlhšom blúdení medzi filmami, ktoré sa teraz premietajú, padla voľba na film Memoirs of a Geisha. Niet jedného slova, ktoré by vyjadrovalo, čo ten film vo mne zanechal...

  • 23. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 184x
  • 2
reklama
Asi mám problém

Marta Vitáriušová

Asi mám problém

Moja mama je východniarka, otec maďarskej národnosti. A ja? Vo mne koluje ich horkokrvnosť. Temperament je v niektorých prípadoch asi slabé slovo. Reagujem často emotívne, veľmi citlivo a niekedy až divoko. Môžem za to?

  • 13. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 888x
  • 7
Mladí muži v zelenom alebo snaha o nadviazanie rozhovoru...

Marta Vitáriušová

Mladí muži v zelenom alebo snaha o nadviazanie rozhovoru...

Je niečo po polnoci (a teda už nedeľa) a dve mladé baby uháňajú mestom za priateľmi do podniku. Nič zvláštne. Prechádzajú slepou uličkou v centre starej Bratislavy okolo bieleho pri ceste stojaceho auta. V ňom sedia dvaja mladí muži, ktorí hrdinky tohto príbehu oslovia klasickými mužskými pokrikmi o kočkách a otázkou, kam majú namierené. Ani to nie je nič ojedinelé, však páni?! Dievčatá však trochu zneistia, keď zbadajú, že auto sa obrátilo a v protismere slepej uličky sa vybralo za nimi. Na jej konci zastalo tak, že im zatarasilo cestu a mladí muži vystúpili. Mali zelené uniformy ako páni policajti...

  • 2. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 740x
  • 8
Osobáčik, smutné oči a osud jedného z nás

Marta Vitáriušová

Osobáčik, smutné oči a osud jedného z nás

V dopravných prostriedkoch zásadne nečítam. Knihu väčšinou v taške nosím, ale to, čo mi ponúka okolie, je často lepšie ako najlepšia kniha.

  • 19. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 929x
  • 1
Tak sme si teda pokecali

Marta Vitáriušová

Tak sme si teda pokecali

Niekedy stačí len málo, aby sa človek o druhom dozvedel viac, aby si vypočul názory iných, aby sa dozvedel, ako vníma veci okolo seba. Niekedy stačí nastúpiť do autobusu...

  • 18. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 662x
  • 7
Písmenkový autoportrét

Marta Vitáriušová

Písmenkový autoportrét

Len krátka spoveď...

  • 10. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 434x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu