reklama

Volajú ma keloid

Patrím k tým, na ktorých sa materskými znamienkami naozaj nešetrilo. Mám nejaké dokonca aj za uchom a na dlani. Môj otec vždy hovorieval, že keby som žila v stredoveku, upália ma ako čarodejnicu. Dnes mi to už síce nehrozí, ale v súčasnosti sa s materskými znamienkami spája iné nebezpečenstvo. Nevidieť ju, nebolí tou klasickou bolesťou, a predsa zabíja. Rakovina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Na naliehanie celej rodiny som sa teda pred niekoľkými rokmi dala nahovoriť na lekársku prehliadku a následné odstránenie tých znamienok, ktoré boli na rizikovom mieste alebo vykazovali rakovinotvorné bunky. Pravdupovediac, ak by mi ich mali odstrániť všetky, asi zo mňa zostane len jedna veľká jazva. Pani lekárka označila dve, ktoré jednoznačne musia ísť von. Jedno na chrbte, druhé v dekolte. To síce nevyzeralo nejako podozrivo, mrcha malá, ale ohrozovalo môj život. Odchádzala som z vyšetrenia s upozornením na každoročnú prehliadku. Mňa však nikto neupozornil na to, že práve jazvy v dekolte sa hoja najťažšie a často po nich zostáva výrazná jazva. (Niežeby to zmenilo moje rozhodnutie...)Priateľom sa hnusí dotknúť sa jej, sestra ma volá keloidko (pre neznalých – keloid je odborný názov na takéto jazvy, ale presný preklad do reči ľudovej nepoznám ani ja...), v škole ma označili za tvora z Matrixu, ktorý má vo výstrihu zabudovaný čip s osobnými údajmi. Minule mi kamarátka poslala cez mail moju fotku s konštatovaním: „Odstránila som Ti na nej tú vec; vieš, tú, čo máš vo výstrihu...“A mne prišlo smutno. Jednoducho mi tam moja jazvička chýbala. Zmierila som sa s tým, že to malé mrchavé znamienko sa mi pomstilo za to, že som sa ho chcela zbaviť, a tak po sebe zanechalo spomienku. A odvtedy si nažívame vo vzájomnej tolerancii. Ak je treba, decentne ju prekryjem vkusným doplnkom (milujem doplnky...), ak to nie je možné, neriešim... Hlavne je, že sme zdraví...

Marta Vitáriušová

Marta Vitáriušová

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dcéra narodená v ten istý deň ako Jack Kerouac,sestra,z veľkej časti stále veľké dieťa,Wendy svojho súkromného Petra Pana a snáď dobrá priateľka..."Cítim v sebe anjela a telom stále šokujem ho na duchu..." C. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu